Czy mam wystarczająco duże zapasy środków by mogło to działać?

Odpowiedź na kolejne pytanie jest dość złożona i tu zacznie brzmieć to banalnie 😊

Wszystko zależy od tego jaki  masz pomysł i co chcesz sprzedawać, bardzo dużo zależy od tego jakim towarem chcesz handlować, inaczej będzie wyglądało to dla firmy już istniejącej która ma na przykład swój sklep i chcę dywersyfikować swoje przychody ale ma już towar i doskonale zna się na tym.

Również osoby które chcą założyć swój pierwszy sklep wcale nie są na przegranej pozycji ale trzeba zdecydowanie bardziej przeanalizować rynek ponieważ nam może się wydawać że produkt będzie się świetnie sprzedawał a wcale nie musi tak być dlatego tak ważne jest sprawdzenie wielu rzeczy.

Staramy się podpowiadać naszym klientom którzy trafiają do nas z zamiarem stworzenia sklepu internetowego, bardzo często bywa tak że ktoś ma pomysł na dany towar, biznes ale po głębszej analizie okazuje się że to bardzo słaby pomysł z kilku powodów. Na przykład jest duża konkurencja itp. a czasem bywa zupełnie odwrotnie, bywa tak że klient przychodzi z wydawało by się na początku błahym i słabym pomysłem a po analizie i wdrożeniu jest to żyła złota.

Na co warto zwrócić uwagę na początku i co warto dogłębnie sprawdzić:

  • jak duża jest konkurencja w danej branży
  • jaka jest dostępność danego towaru
  • ile będzie wynosić marża
  • czy jest to produkt powtarzalny
  • czy jest to produkt niszowy czy nie
  • czy muszę mieć magazyn pełny towaru
  • jak dużo produktów muszę mieć w sprzedaży

I teraz najważniejsze czyli odpowiedź na to pytanie. Jeśli dobrze przeanalizujesz rynek i będziesz miał(a) dobry pomysł to wcale nie trzeba mieć dużo środków na rozkręcenie takiego biznesu, podobnie będzie z firmami które już istnieją i mają swoje produkty, wtedy wręcz jest to obowiązek żeby zacząć istnieć w sieci gdyż każda forma sprzedaży zwiększa przychody a co za tym idzie poprawia sytuację firmy.

A jeśli dopiero zaczynasz i wydaje Ci się że masz świetny pomysł sprawdź dokładnie te rzeczy o których pisaliśmy ponieważ może się okazać że konkurencja jest bardzo duża a na rynku jest bardzo dużo wyjadaczy którzy kupią towar taniej od Ciebie a wtedy zysk będzie mniejszy. Są co prawda metody na sprzedaż w wyższych cenach niż konkurencja ale czy warto się przez to przebijać, będzie to wtedy bardziej czasochłonne i kosztowne. Jeśli macie jakieś pytania zapraszamy do kontaktu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *